středa 30. března 2022

Odemykání

Co svět světem stojí, tak lidé touží po tom, co nemají a když to nakonec přece jen dostanou, nezřídka si toho pak už neváží. Jsou ale samozřejmě i výjimky a jednou takovou jsou (většinou) hráči RBR. Už od chvíle, co se studio Warthog rozhodlo ukončit své fungování a jako dárek na rozloučenou uvolnit pro veřejnost export aut do RBR, spustila se doslova vlna různých kreací a upřímných snah obohatit vozový park hry. Časem se z toho vyklubalo množství skvělých projektů, takže počet aut, které se dají do hry přidat jde momentálně do stovek.
Většina z nich je pro opětovnou editaci uzamčena, což ale může být docela problém. V průběhu času už jsou někteří autoři "mimo bublinu" a pak je těžké opravovat na voze chybičky a nepřesnosti, které dřív nevadily, ale dnes už vadí. Také tvůrci skinů by jistě uvítali zjednodušení kontroly své práce, nebo možnost udělat si nové hi-res template...
Zajímavé na tom je, že originál vozy nebyly uzamčeny nikdy a dají se otevřít hned v několika programech (3ds Max, Zmodeler2, 3d Object Converter, 3D SimED).
Pokud se pokusíte otevřít zamčený model v Zmodeleru2, tak samozřejmě neuspějete. Podle toho, kterým programem byl model exportován se vám objeví hláška o zamčení (Zm2), nebo chybová hláška o nedostatku paměti (3ds Max).Nedávno se na YouTube ale objevil jednoduchý návod, jak otevřít modely exportované Zmodelerem2. Ty maxácké zatím odolávají.
V tom videu se to dělá pomocí nějakého HEX editoru, ale tohle samozřejmě zvládne i Notepad++, který důvěrně známe už z instalace Octave (pro Zaxxonovy skripty).
Otevřeme v něm tedy soubor SGC, který chceme odemknout (a pochopitelně použít jen a pouze pro osobní potřeby). Pomocí tlačítka "H" v horní liště se přepneme do hexadecimálního zobrazení.
A věnujeme pozornost textovému výpisu úplně vpravo. Tam je v prvním vytečkovaném oddíle jedno osamocené písmenko (divné d) a to si myší označíme. Tak zjistíme, že odpovídá znaku f0 v řádku 00000010 v šestnáctkové části. Musíme jej znovu označit myší i zde.
Takto označený text nahradíme nulou (jedna stačí) a divné d z textové části se změní na tečku. Uložíme.
Teď už se nám model v Zmodeleru2 klidně otevře...

Žádné komentáře:

Okomentovat