čtvrtek 5. května 2022

B.T.E.

Zkratka v nadpisu samozřejmě znamená Blender track exporter, což je věcička na kterou se my, RBR fanatici, těšíme jak na Vánoce. A ta se právě dostala do fáze veřejného betatestu, takže pro mnohé nadšence (a že se jich našlo překvapivě dost) už je docela reálné, že si stvoří vyasfaltovanou plochu se skokem a pár kamerami, aby měli kde prohnat svoji Fábii Rally2...
A tak to vypadá přímo v prostředí Blenderu. Po vymodelování příslušného terénu se většina akcí ohledně exportu odehrává v okně Nastavení a to na kartách Scene, Object a Material. A taky v node editoru.
Jak už to tak bývá, něco je na ovládání intuitivní, něco míň. Ale je to slušně popsáno v dokumentaci (zatím jen anglicky). A až se to doplní o kompletní popis všech těch skvělých funcí, které tahle fičůrka má, tak zavládne nebe i peklo na zemi zároveň. Teda, pokud se tak nestane už dřív a z jiných příčin...
Mě samozřejmě nejvíc zajímalo, jak je vyřešeno nastavení počasí, protože tohle se dosud mastilo v Notepadu metodou pokus-omyl...
Základní setup vypadá nějak takhle a možností je tam mraky, ale bude to asi na delší experimentování. Ale pokrok je to velký.
Tak kdo by měl o tohle dílko od Toma Smalleye a jeho týmu zájem, najde to tady:

3 komentáře: