čtvrtek 16. listopadu 2023

Nálepka na blbém místě

Co si budeme povídat, někdy se prostě dostaneme do situace, že nám logo vychází právě do místa, kde se UV mapa dělí, nebo je lehce zdeformovaná. Většinou se to pak udělá ručně, za přispění ohromné dávky trpělivosti a neustálého kontrolování. Ale jak už jsem naznačil minule, s využitím Blenderu je to snadnější. A s metodou texture paintingu je to ještě o něco lepší.
Výchozí situace je taková, že máme v Blenderu otevřený model a na něm tu rozpracovanou texturu. Nálepka by měla být co nejkvalitnější a dostatečně veliká. Bude-li potřeba průhlednost, doporučuju mít ji ve formátu PNG.
Model si natočíme do polohy, aby plocha pro nálepku byla co nejvíc v rovině naší pracovní plochy. Vřele doporučuji polohovat pomocí numerických kláves (kvůli zarovnání symetrie) a končit v pohledu ortografického módu (5).
Přejdeme do Texture Paint módu a načteme soubor s nálepkou jako Brush. Nastavení štětce jako Stencil a podle potřeby s volbou Image Aspect. Obrázek napoví...
Přetáhneme nálepku na model. Posun je RMB, škálování Shifrt+RMB a rotace Ctrl+RMB. MMB usnadňuje orientaci tím, že nálepku dočasně zprůhlední. Jen je při tom potřeba dát pozor aby se s modelem zbytečně nepohlo.
Teď si v okně UV editoru vytvoříme nový obrázek. Měl by mít stejný poměr stran jako textura modelu (nejčastěji 1:1) a čím bude větší, tím bude výsledek lepší. Důležitá je také průhlednost.
Obrázek uložíme jako PNG a hned načteme místo původní textury. Model zčerná, ale to nevadí.
Nálepka na modelu je pod štětcem pořád vidět, a tak ji do nového obrázku prostě "přilepíme". PNG pak znovu uložíme. A můžeme jít do GIMPu ;-)
Otevřeme si rozdělanou práci a taky ten nový obrázek, jak jsme si ho uložili. A zmenšíme ho na velikost template, ve kterém pracujeme, tím se trochu "obrousí hrany" a nálepka bude kvalitnější.
Přetáhneme obrázek do template jako novou vrstvu a protože jsou jejich velikosti stejné, bude nálepka v nové vrstvě přesně pasovat na svoje místo.
Template uložíme do PSD a pro kontrolu znovu načteme na model v Blenderu. A šampáňo...

3 komentáře:

  1. Hi, I have used blender to make some skins to another games, sucha as MSFS2020, and Assetto Corsa, but I didn't find a way to import RBR cars in Blender, how do you do? Thaks in advance!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Until the car addon for Blender is available, so far I use 3D converter.

      http://3doc.i3dconverter.com/index.html

      Vymazat
    2. Send me an email if you need help ;-)

      Vymazat