čtvrtek 9. května 2019

Rampa jednoduše

RBR má už od samého začátku poněkud nešťastné řešení zapínání světel na autě. Ze hry to nejde vůbec a musí se do INI souborů a textového editoru.
Zde se postupuje tak, že v INI auta nejprve zapneme objekty s "rozsvícenými" texturami a vypneme ty "nerozsvícené". Pak v INI souboru světelných efektů zvolíme parametry světelné záře (je to soubor ..._settings). Tady stojí za povšimnutí, že tento INI soubor pracuje s odkazy na objekty typu Point. Ale naprosté většině uživatelů je to šumák a prostě změní celé INI, nebo jejich části - podle toho, jak jim to autor modelu předpřipravil. No, snad se někdy dočkáme nějakého lepšího řešení.
Já bych se ale chtěl věnovat světelné rampě a to v tom případě, že tvoříme model a chceme ji tam mít. Warthog při vývoji hry tento problém zcela ignoroval - Richard Burns měl asi oči jako rys.
Naštěstí engine hry dovoluje libovolné přidávání zářících objektů a to právě za pomoci objektů Point. V Zmodeleru je můžeme nakopírovat např. z hlavních světel (Point_light_rf) a libovolně přejmenovat a přesouvat. Ani nemusí být navázány na "rozsvícené" mesh objekty (např. e_light_rf_lit), ale je dobré je umístit tak, aby alespoň budily dojem, že něco rozsvěcují. Ideálně těsně před sklo reflektoru.
Po exportu modelu pak jen připíšeme do ..._settings nové zářící Point objekty a můžeme testovat. Nastvit se dá velikost i barva (Size, Red, Green, Blue), taky textura paprsků, nebo lens flare (optické odlesky). V INI auta pak upravit poloha Point objektu - to už ale většinou není nutné...
Na závěr jen drobná poznámka - nemyslím si, že by bylo nemožné "propašovat" ovládání světel přímo do hry, koneckonců brzdová světla jsou toho příkladem. Možná, kdyby se někdo pokusil udělat nějaký plugin...

Žádné komentáře:

Okomentovat