čtvrtek 13. dubna 2023

Do třetice konvexně - movable kolize

Náhoda tomu chtěla, že jsem se opět zamotal do tvorby kolizí. No, zamotal. Naštěstí už od minula vím, jak na to, ale přece si jen tady nechám konkrétní postup, protože se jedná o kolize pohyblivé. A ty, na rozdíl od těch ostatních, musí mít rodičovskou vazbu.
Takže - dejme tomu, že máme povedený model reklamní cedule a chceme mu vytvořit kolizní mesh. První krok je, že se přepneme do Edit mode. Vybereme několik bodů, které budou definovat kolizní mesh, v tomto případě jich stačí 6. Na konci každé nohy a na vrcholu cedule.
Tyto body spojíme konvexní meshí a následně oddělíme do nového objektu. Přepneme Blender do Object mode. Pro správnou funkci je třeba, aby pivot point cedule i její budoucí kolize byl pokud možno na stejném místě. Nejlépe uprostřed objektu.
Nový objekt podřídíme původnímu modelu cedule rodičovskou vazbou.
Kdyby se náhodou stalo, že nám někam "uletí", na to pomůže reset umístění a rotace z nabídky transformací (Ctrl+A).
Nakonec mu v rozhraní RBR pluginu zadáme typ objektu Interactive Objects Collision Mesh a druh Banner Fence. Tím se z něj stává skutečná kolize. 
Rodičovský objekt nesmíme zapomenout označit jako Interactive Object.
A je to hotové...

Žádné komentáře:

Okomentovat