středa 11. ledna 2023

Ta zatracená mesh není konvexní

Až teď, když už tu máme blenderácký exportér tratí, vidím co všechno si Wallaby nechal líbit a tak trochu začínám tušit, proč někdy ty moje výtvory během testů padaly jak muchy...
Ukazuje se, že aby bylo ve hře všecko "cajk", tak je potřeba ohlídat spoustu věcí a to teď právě ten nový exportér dělá. Taky už má definovaných přes sto padesát chybových hlášek, takže je to někdy o nervy, když to na vás vybalí po několika minutách exportu. Naštěstí jsou to věci víceméně srozumitelné a tak se napravují docela snadno.
Ale každé pravidlo může mít svou výjimku. Tou je v mém případě konvexní mesh, která se používá pro tvorbu kolizních modelů. Ať jsem se snažil co to šlo, tak na mě Blender vybafl hlášku o nekonvexní meshi docela často a už mi tím občas začal působit zmatek v řadách mých nervových buněk.
Ale prej na to pomáhá jiný blenderácký addon, který se jmenuje "Convex hull". Stačí ho zapnout v preferencích, tak proč to nezkusit, že...
Ovšem, úspěch se jaksi ne a ne dostavit, zato "nekonvexní" hlášky zase ano. Co naplat, pokud selhaly všecky pokusy, je na čase přečíst si návod... Tedy v tomto případě Blenderácký manuál, který jsem kdesi už viděl i v češtině, ale tentokrát jsem zabloudil do slovenské verze, protože je prostě líp k nalezení. Běžné chytré řeči, jak už to tak u manuálů chodí. Ale můj ne příliš ostříží zrak nakonec padl na pasáž, kde se mluví o "mračne bodov". Že by?
No, nebudu to protahovat, jako nejspolehlivější postup se pro mě ukázal tento:
- v Edit mode vybereme všecky body té vadné kolize
- v menu mazání (X) zvolíme možnost Only edge and faces (to je ta finta)
- zůstanou nám jen ty body (bez hran a plošek), tak je opět všecky vybereme
- vyhledáme (F3) addon Convex hull a aplikujeme.
Hotovo!
Kdo si to chce vylepšit, může si Convex hull přidat do Quick Favorites menu (Q). Dělá se to přes pravé tlačítko.
Tak, a teď už mi zbývá akorát opravit těch šest set zbývajících kolizí :-)

2 komentáře:

  1. Nebylo by lepší tam nasázet kolize (kvádry) jako se to dělá ve wallaby? Ve 3dsmaxu přes Scatter, v blenderu bude určitě něco podobného na zjednodušení.
    Ty kolize jsou v blenderu rovnou součástí každého objektu?

    Každopádně si to vyzkoušej Myro ve hře, jestli to jako kolize ještě funguje :) Než to uděláš na dalších :)

    Teďka jsem dělal tejden dráty na Rožmitál nový a pak zjistil, že ve hře nejsou vůbec vidět, protože jsou slabý (0,7 cm) tak jsem je zas tejden rozšiřoval na 4,5cm. Pak nemá ta tvorba trvat měsíce :)
    Mato22

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolize jsou samozřejmě vyzkoušené a dělám to takhle blbě hlavně proto, že už je mám rozmístěné z minulé verze.
      Ale všechno zlé je pro něco dobré a přišel jsem na nový postup s pomocí Geometry nodes.
      Dneska vydám další článek ;-)

      Vymazat