úterý 20. listopadu 2018

Luka a hvozdy - mušky

Ach, pošetilý jsem byl, když jsem si myslel, že na své cestě nepotkám se s žádným protivenstvím...
A protože nás čeká import objektů (ať už do Blenderu, nebo do Wallaby), tak se předešlá věta týká právě toho.
Nejprve Blender. Skript Vegeta vytvoří v adresáři Objetos nejen X-soubory, ale také Python skripty, které v sobě nesou totožný obsah. Tyto skripty se dají jeden po druhém spouštět v Blenderu a tím se objekty v nich obsažené načtou do příslušné 3D scény (doporučuji použít zvlášť vrstvu).
Pokud nám ale chybí potřebná trpělivost pro spouštění desítek skriptů, je zde také řešení, takříkajíc hromadné. Spočívá ve spuštění Blenderu z příkazové řádky "cmd":
c:\ProgramFiles\blender-2.79b-windows64\blender.exe" -noaudio -b -P leerpy.py
Tedy, pokud se naše instalace Blenderu nachází právě v ProgramFiles...
Zaxxon pamatoval také na případ, že chceme přidat dodatečně generované objekty (například zpracováním dalšího materiálu v Track.ply, jak mám já Placa2 a Placa3):
c:\ProgramFiles\blender-2.79b-windows64\blender.exe" myfile.blend -noaudio -b -P leerpy.py
Myfile.blend je soubor uložený z prvního importu, ale celá záležitost je trochu složitější - v onom skriptu Leerpy.py, který takto voláme je nutno ručně v textovém editoru odstarnit dva řádky kódu:
bpy.ops.object.select_all(action='SELECT')
bpy.ops.object.delete()
Nejednoduché, co říkáte? Ale ono těch mušek bude ještě pár dalších...
Když se dílo zdaří a všechny objekty máme v 3D scéně, tak je docela pravděpodobné, že se z toho Blender trochu zapotí. Alespoň mě i Zaxxonovi se stalo, že to strašně "žere paměť" a scéna se při zobrazení textur skoro nehýbe...
Pomoci si můžeme v potu tváře tak, že se pokusíme všechny objekty spojit v jeden a v něm pomazat překryté body (Remove Doubles).
A nebo použít (aby to bylo pestřejší) BAT soubor s názvem MergeX, který spojí všechny X-soubory do jednoho. V tom případě nám sice odpadá jakékoliv spouštění Python skriptů v adresáři Objetos, přibudou ale jiné starosti. Výsledný X-soubor bude pravděpodobně tak velký, že jej Wallaby neskousne, Blender to vlastně ani neumí...
Také jsem nenašel žádný free softík, který by to uměl zkonvertovat, takže nezbývá, než to zkusit s online konvertorem (díky Jene). Mě se osvědčil Bear File Converter, ale musí se pohlídat maximální velikost X-souboru (do 50Mb).
Konverze je jednoduchá, jako výstupní formát se mi osvědčil starý dobrý PLY. Blender ho sice importuje poněkud pootočený, ale rotace v ose X o 90° to napraví. Ještě zadat správný materiál a je to tam! Naše snaha bude již brzy odměněna - celá scéna se pak dá vyexportovat vlastně vcelku...
A teď Wallaby: pokud jsme si zatraceně jistí, že máme většinu stromů po užití Vegety na svých místech, můžeme zkusit přímý import do Wallaby. S tím nám může pomoci LUA skript Listado.lua, který spustíme ve Wallaby po načtení naší testovací verze tratě (viz konec tohoto článku).
Bohužel mám takovou zkušenost, že LUA skripty chodí spolehlivě hlavně ve WinXP, ostatní holt musí zabojovat, jak se dá (importovat ručně, jeden po druhém?).
A abych nekončil zas tak bezvýchodně, tak napovím, že pokud si pohlídáme, abychom pomocí MergeX nespojovali všechny soubory najednou, tak Wallaby je importuje i bez LUA skriptů (jen nemohou být příliš velké).
Taky to bude chtít trochu si pohrát s barvou zeleně :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat