sobota 3. listopadu 2018

Luka a hvozdy - úvod

Teď je načase, abychom si řekli něco o sázení zeleně. Tu totiž najdeme podél skoro každé tratě, což je na rally dobré - že se odehrává většinou v přírodě. Z hlediska modelářského to ale až taková sláva není. Je to hlavně ranec práce. Musíme si připravit textury a modely objektů, které chceme kolem cesty osadit a pak se postarat o jejich reálně vypadající rozmístění. A další várka Zaxxonových skriptů nám při tom bude velmi nápomocna.
Hned zkraje si ujasněme, že se bude jednat o takzvané general objekty, které mohou být s pevnou kolizí (stromy), nebo úplně bez kolize (tráva). Objekty s pohyblivou kolizí se osazují zásadně ve Wallaby, s tím nám zatím nepomůže nic.
Začneme tím, že si shromáždíme potřebné modely stromů, keřů, trávy a pod. Samozřejmě včetně textur.
Použijeme k tomu nejlépe Blender, protože X soubory z jeho exportního pluginu jsou se Zaxxonovými skripty plně kompatibilní. Základní postup je takový:
- objekt v Blenderu označíme a v edit módu (Tab) zviditelníme všechny polygony (Alt+H)
- vybereme vše (A) a převedeme na trojúhelníky (Ctrl+T)
- odstraníme překrývající se body (W - Remove Doubles) a sjednotíme normály (Ctrl+N)
- zpět v object módu zafixujeme polohu a velikost (Ctrl+A - Location, Ctrl+A - Rotation&Scale)
- těsně před exportem provedeme transformaci (RX -90, SZ -1)
- nastavení exportéru je základní (jak ukazuje obrázek)
- takto vyexportovaný objekt už by ve Wallaby fungoval, ale pro skript jej musíme upravit
- X objekt otevřeme v textovém editoru (např Notepad, nebo Notepad ++)
- odstraníme část kódu Frame Root { i s matricí, taktéž na konci souboru } // End of Root
- v následující části  Frame Cube {  nahradíme matrici textem //MATRIX
 Obrázek řekne rozhodně víc - vlevo je původní soubor, jak vyšel z Blenderu (žlutě je vyznačeno, jak musí vypadat matrice, aby to fungovalo), vpravo pak už vidíme upravený soubor, jak bude fungovat nejen ve Wallaby, ale i v nových skriptech. O nich si povíme zase příště :-)
 

Žádné komentáře:

Okomentovat