Nejsem natolik vzdělán v oboru, abych uměl přesně vyjádřit ten problém,
ale je to tak, že když někdy importujete model z jiného 3D editoru, tak
se vám v Blenderu nezobrazí textury na modelu, ačkoliv jsou všechna materiálová nastavení v pořádku.
V mírnější verzi se model ukáže v barvě jistého (schválně) nejmenovaného operátora - tedy jedovatě růžový. Zde je řešení snadné - Blender nemůže textury najít a tak mu v tom musíme pomoct. Obrázek nahoře jistě mluví jasnou řečí...
Horší je situace v případě, že má Blender nějaký jiný problém a model je čistě bílý. Tady většinou pomůže manuální přiřazení obrázku k textuře a to se dělá v okně UV editoru. Někdy stačí příslušnou mřížku v 3D okně vybrat, přepnout do Edit modu a vybrat všecky polygony (A). Někdy je třeba ještě z roletkové nabídky vybrat v UV editoru správný obrázek.
A proč je to teda horší? Když model obsahuje přehršel objektů, je to galejnická práce. Ne tak těžká, ale tak dlouhá...
Naštěstí existuje addon, který je dodáván přímo v základní instalaci Blenderu - Materials_utils. Zde nás může funkce, jak je ukázáno na obrázku zachránit od dlouhé otročiny. Ale neptejte se mě, co to kurňa je;-)
Žádné komentáře:
Okomentovat