To je ale blbina, copak máme svářečku s dubovýma elektrodama? Hned to vysvětlím, řeč je samozřejmě o CG záležitostech... Ono se někdy při tvorbě v Blenderu stane, že je potřeba drobná (ale důležitá) oprava nějakého modelu, ale ten už je osazen ve scéně třeba v šedesáti pěti kusech. Vše už se několikrát předělávalo, takže o linkování nemůže být ani řeč. Tož, co s tím?
Náprava je celkem prostá - všechny objekty spojíme v jeden (v mém případě to byly stromy, proto ten nadpis). Tak Ctrl+J.
Samozřejmě se předpokládá, že spojené objekty jsou identické, pak je snadné přejít do Edit mode a udělat potřebnou úpravu (UV mapování a tak).
Teď ale máme jeden objekt, jak ho rozdělit, aby to bylo zpátky původních 65? Prvně musíme odstranit zbytečné hrany, které by mohly zkazit naše úmysly - Remove Doubles. Všimněte si, že počet polygonů je násobkem počtu budoucích objektů (6x65=390).
Pro jistotu přejdeme do úrovně fejsů (hezkyčesky) a v nabídce Separate (P) zvolíme položku By loose parts.
Máme zpět šedesát pět stromů a můžeme pokračovat ve své tvorbě tam, kde jsme před opravou přestali :-D
Žádné komentáře:
Okomentovat