neděle 8. prosince 2019

Zádveřice - Raková

Minule jsem napověděl obrázkem a nechtěl jsem to komentovat, dokud nebude všecko jasné. A teď už je, takže nezbývá, než s pravdou ven. Situace je taková, že jsem se s Mirou Krystýnem a Miro Kurkem dohodli na dokončení projektu Raková.

Projekt, který začal někdy v roce 2007 a u jeho startu stáli členové HSF týmu. Asi je nebudu všecky vyjmenovávat (to až v ReadMe), ale jedná se o spolek, který byl od vzniku českého pluginu v dělání tratí nejaktivnější. Jejich záměrem bylo co nejvěrnější ztvárnění a chlapci to brali velice zodpovědně. I promovideo od dvorního videomana J. Dobeše to napovídá...
Všechno šlo jaksi kupředu, přidávali se noví spolupracovníci a mnozí nedočkavci už se dohadovali, kdo z nich je nedočkavější. Tak to šlo až do roku 2010, kdy tým na fóru RBRTM prezentoval zatím poslední screeny z tvorby.
Jak běžel čas a fórum RBRTM bylo "mimo provoz", přestaly se informace, ale i "zakázané" dotazy na tento projekt objevovat. Adekvátně s tím začlo ubývat i aktivity tvůrců - celá práce je jako ohromná skládačka a udržet koordinaci a motivaci musí být opravdu těžké.
Naděje, že s Rakovou není konec, svitla někdy v roce 2014 (v RBR je to holt všecko nadýl), kdy jsme se dozvěděli o převzetí projektu Vaškem Šourkem. Ale ten, ačkoliv se určitě měl čím pochlubit, zůstával skromě v ilegalitě a voda se časem opět zavřela.
Těžko říct, co se celou tu dobu dělo, ale jisté je, že letos v létě se Mira Krystýn na fóru vyslovil, že většina Rakové vězí na jeho harddisku a hledají se dobrovolníci, kteří by mohli celou věc dotáhnout do použitelné podoby.
Přiznám se, že jsem tomu tenkrát nevěnoval moc pozornosti, mám svých starostí dost :-)
Pak ovšem Miro Kurek zdárně dotáhl další dlouhodobý "vykopávkový" projekt (Vinec) a začal růst zájem taky o Rakovu., Tak jsem Mira zkusil oslovit, zdali by se na to nedal, že pomůžu. Přece jen ve dvou je šance na dokončení takto rozsáhlé věci mnohem vyšší.
A jak to tedy vypadá?
Terén je hotov už od Vaška, ten jsme jen lehce upravovali a "optimalizovali" - zvláště baráčky ;-)
V sooučasné době se dodělávají poslední věci na 3D modelu (stromy, diváci, elektrifikace) a kolem Vánoc snad zbude trochu času a dokončíme výstup ve Wallaby (kolize, skripty, kamery). Samozřejmě počítáme s různými variantami tratě, jak to Vašek Šourek rozdělal, ale první bude určitě ta původní - nejdelší trať.
Toť zatím vše, ale jistě ne nadlouho. Takže zatím alespoň pohlednice z výletu...
A bonus, jako díky Davidovi a WorkerBee.

15 komentářů:

  1. No toto... jeste Jendabek dodela SSS Zlin a ja budu v sedmym nebi :)

    OdpovědětVymazat
  2. Čaočao, už se těším jak si to projedu v RBR a pak i na kole a pořádně ti to zkritizuji :D Chci jen dát tip - můžete zkusit modely "vylepšit" o vertex colors stínování? Není to zase tolik práce a hrozně to pomáhá vizuálu. Tady je video jak vertex colors používám u budov, ale obecně jde o to napodobit efekt ambient occlusion, tj. ztmavit v rozích, vodorovné plochy by měly být světlejší než horizontální, přidat stín na zemi kolem objektů (keře, domy) apod. U slunečného počasí to vše přebijí ostré stíny, ale zvlášť ve variantě pod mrakem to je obrovský rozdíl.
    https://youtu.be/KoNQLfk-_8U?t=687

    Každopádně už se nemůžu dočkat a moc díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, vertex colors udělají opravdu hodě parády. Ovšem, tohle je v kompetenci Miro Kurka, který už to má zmáknuté v Maxu.
      Takže - budou ;-)

      Vymazat
    2. Zupa! :)) Modeluješ tedy v Blenderu a pak to Miro importuje do Maxu? Nebo modely neděláš a zabýváš se jinými serepetičkami?

      Vymazat
    3. Ani ne-e. Původní model byl udělán v Maxu, všecky soubory jsou maxácké.
      Já jsem dostal terén ve formátu FBX a vracel jsem hotový LBS, nebo X.
      Cokoli udělám v Blederu, takto převádím. Miro též. A udržujeme to v synchronizaci.

      Vymazat
    4. miroslavkrystyn@seznam.cz10. prosince 2019 v 20:00

      Borci, fandím Vám.
      Nepolevujte!

      Vymazat
    5. Ještě technická - upravujete i původní textury / modely, nebo trať doplňujete o zbývající části?

      Vymazat
    6. Tak různě, ale hlavní myšlenka díla :-) je ponechat co nejvíc původních věcí. Bohužel, protože počet spolupracovníků byl nemalý, tak je docela problém, aby se všecko dohledalo a dalo dohromady. Zbytek se pak dodělává podle dobových oboardů a vlastního uvážení.

      Vymazat
  3. Děkujeme všem. Vynasnažíme se.

    OdpovědětVymazat
  4. Looks really really good. Can't wait for this to be driveable. Thanks for everyone involved for making this possible!

    OdpovědětVymazat
  5. Myro,já věděl,že když se to k Vám dostane,že to bude TOP. Moc dík Všem,co to po takové době nenechali ležet ladem,hlavně pak Tobě a Miro Kurkovi!!! Strašně se těším na finální verzi + možnost jiných variant. Díky!!!

    OdpovědětVymazat