pondělí 16. dubna 2018

Ještě jednou ta alfa - tentokrát (skoro) bezbolestně

Tak tento postup bude užitečný nejen pro ty, kterým se export z GIMPu nedaří, ale i těm, kteří používají jiný editor a mají potíž s ukládáním DDS. Ano, jedná se o externí konvertor. GraphicsConverter3 je už trochu postarší, Tomofumi Ishida jej uvolnil už v roce 2000, ale ve Windech číslo sedum funguje, takže díky za něj.
Jak tedy na to? Alfa kanál si musíme opatřit sami, toho nás GC3 nezbaví, ale když už se někdo při tvorbě auta piplá se zrcadlovým shaderem, tak s použitím alfy počítá a tedy ji do template umístí. Stačí ji tedy jen vypátrat a uložit jako samostatný obrázek v BMP.
Když pak máme hotovou i celou naši texturu a měli bychom ji uložit, opět tak učiníme ve formátu BMP.
Oba tyto zdroje pak otevřeme v GraphicConvertoru3, jak je patrné z následujícího screenu.
Pak už zbývá jen zvolit odpovídající formát (DDS) a parametr (DXT). Já používám většinou DXT5, protože je takový "fajnový". Ale někdy stačí i DXT3, který (jestli to správně chápu) ukládá v alfa kanálu menší bitovou hloubku.
Ještě před uložením do DDS si můžete všimnout, že GC3 chápe alfu stejně jako GIMP, tedy pouze jako hodnotu průhlednosti. Proto textura po zadání parametrů "zprůhlední".
Nám to ale nevadí, RBR si to přebere...

Žádné komentáře:

Okomentovat