Dlouho už jsem se nevěnoval GIMPu a protože jsem se mezitím dobral něčeho nového, tak teď je ta správná chvíle.
Tentokrát se vrátím ještě jednou k "výrobě" alfakanálu. Někdy se totiž stane, že ho původní template neobsahuje, což je právě v GIMPu určitá komplikace. Ten totiž při exportu do DDS automaticky vytvoří alfu bílou. Většinou to ničemu nevadí, ale někdy prostě textura s bílou alfou poněkud "šajní".
Bývá to způsobeno použitým shaderem. Takže, pokud nechceme autorovi modelu kazit jeho ůmysly, musíme si tu alfu nějak vyrobit. A jak? No, jsme přece nějací grafici, né?
Začneme tím, že si vytvoříme novou vrstvu (ano vrstvu a ne kanál, milý Watsone). Na ni si pomocí výběrů a vyplňování čenobílými odstíny vytvoříme obrázek, který koresponduje s naší texturou. Pro vybarvení platí, že to co bude matné, nebo průhledné, nakreslíme nejtmavší. Naopak lesklé, nebo neprůhledné bude světlé až bílé. Já jsem použil template Manty 400, tam mi autor tuto vrstvičku zanechl a tak mi ušetřil práci. Za pozornost stojí, že je poměrně tmavá, Shenshee zde použil hodně lesklý shader kvůli zpětným zrcátkům.
Tak na tuto vrstvu klikneme pravým tlačítkem (RC) a přidáme jí masku, jak to ukazuje následující obrázek.
Když pak chceme hotovou texturu vyexportovat do DDS formátu, tak převedeme masku do výběru a sloučíme viditelné vrstvy (nesmíme je ale zploštit, přišli bychom o alfakanál).
Konečně můžeme začít něco dělat na záložce Kanály. Označíme si, že chceme pracovat na alfakanálu a klávesou Delete jej prostě a jednoduše smažeme.
Protože nám ale ještě pořád funguje ta maska, převedená do výběru, tak se to nesmaže úplně a i když to vypadá nedobře, takhle je to v GIMPu správně a takhle to bude ve hře fungovat. Tož tak...
VERY INTERESTING!!
OdpovědětVymazatYes, GIMP is quite different from Photoshop on this matter.
VymazatAnd I admit that the older version seems to me more suitable for skin production than the new ones.