Už dlouho jsme nechali odpočívat starý dobrý Blender, tak je na čase taky trochu té poctivé CG-lopoty...
Ono se totiž málokdy stává, aby do úseku tratě neústila žádná další cesta a to samozřejmě nemluvím o případě, kdy se námi tvořená trať sestává z několika odboček. Jejich napojení a dotvoření už budeme muset dokončit v Blenderu. Zaxxon pro tuto činnost vytvořil skript, který nám načtení všech částí tratě (ve formátu OBJ) velmi usnadní. Je to Python skript, tedy se pouští přímo z Blenderu a to starým klasickým způsobem:
- musíme přepnout jedno okno na textový editor.
- Přejdeme do nabídky Text - Open text block.
- otevřeme skript, který je umístěn ve složce c:\project\Output a jmenuje se leerobj.py.
- je-li to třeba, opravíme cestu k adresáři s OBJ soubory (závorka ve čtvrtém řádku)
- Spustíme skript (buď tlačítkem Run script, nebo kombinací Alt+P)
A je to - všchny objekty, které se nacházejí ve složce Output "naskáčou" do Blenderu samy 😉
Když se přepneme v 3D okně do režimu zobrazení textur, vidíme že všechny objekty s výjimkou farka už mají přiřazený materiál i texturu. Textury najdeme v adresáři Output, ale na to už jste určitě přišli při testovacím exportu ve Wallaby.
Než se pustíme do dalších úprav, doporučuji zkopírovat si všecky objekty někam do jiné vrstvy, bude se to hodit při sázení vegetace. Ale o tom až zas někdy později...
Žádné komentáře:
Okomentovat