neděle 1. července 2018

Líný chlapec

Když se tak podívám na situaci s tvorbou přidaného obsahu do RBR, tak to naštěstí není tak zlé. Je pravda, že pár dobrých tvůrců odešlo a ne zas tak moc nových přibylo. Ale pluginy pokračují a nové tratě, auta i skiny se objevují poměrně často. A lidi to pořád baví.
Mě ale nejvíc těší, když se objevují nové možnosti, jak co nejjednodušeji dostat do hry všechno, co bychom tam chtěli mít.. U skinů a aut se to asi už moc zjednodušit nedá, ale tratě - to je jiná...
Když jsem dělal Vicar, to byl docela typycký případ - trať byla z BTB vlastně hotová, CSG mi ji vyexportoval a Zaxxon dodal skripty, s pomocí kterých jsem to snadno otevřel v Blenderu. Pravda, pak  jsem musel trochu zabrat, ale to už se jelo z kopce a nebýt několika věcí, na které se přišlo pozdě a jejichž oprava se trochu protáhne, tak už by byl Vicar venku...
Ale tento příběh má také další, nečekanou zápletku. Díky CSG jsem měl možnost kontaktovat přímo Zaxxona a během diskuze se ukázalo, že ten chlapík dělá na nové verzi skriptů. A už ne pro BTB, ale pro Blender! No, zahoďte takovou příležitost...
Takže počínaje dnešním článkem se budu věnovat propagaci právě těchto nových udělátek. A věřtě mi, že se dá udělat použitelný terén, fungující přímo v RBR za večer. A možná kousek noci ;-)
Základní vstupní data, jak je u Zaxxona zvykem, jsou pochopitelně gůglácké KML soubory. A protože jsem v podstatě líný tvor, tak jsem uvažoval, jak si je opatřit i bez toho, aby člověk strávil večer klikáním v GoogleEarth.
Takže: v prvé řadě musíte být u pana Gůgla registrován a přihlášen. Pak vás ten vykuk pustí ve svých webových mapách na položku Moje mapy, ze které se dá snadno vyexportovat oblíbené místo, nebo trasa do KML.
Ale přece to nebudeme naklikávat, když zde existuje nástroj trasování. Prostě si zadáme dva body a mezi nimi si necháme vytyčit trasu, kterou ještě můžeme upravovat přetahováním kontrolních bodů.
Trasu pak vyexportujeme. Když se to uloží s příponou KMZ, tak to nevadí, poněvadž to je vlastně zip, který obsahuje právě KML soubor, který potřebujeme. Obdobně pak vydolujem i všecky odbočky. Novinkou je, že jeden z těch KML souborů by měl obsahovat trasu od staru až do cíle, jinak též v RBR zvanou driveline.
Ručně pak naklikáme už jen hranice okolí. Většinou to spraví pár kliknutí.

Žádné komentáře:

Okomentovat